afvalbakken

Een duurzaam imago is steeds belangrijker

Hoe duurzaam is jouw organisatie? Anno 2019 is dat voor bijna elke onderneming een belangrijk thema. Consumenten en hun behoeftes veranderen voortdurend. Zo ook de waarde die de consumenten hechten aan duurzaamheid. Het effect van de uitlaatgassen en de uitputting van energiebronnen wordt steeds meer zichtbaar. Steeds meer mensen beseffen de urgentie van een duurzamer bestaan. Deze urgentie zorgt er ook voor dat de consumenten steeds meer waarde hechten aan duurzame producten en diensten. Duurzaamheid speelt dus een belangrijke rol in een aankoopbeslissing. Kortom, tijd om te gaan nadenken hoe jouw organisatie nog stappen kan maken ten aanzien van duurzaamheid. Met een aantal simpele tips hopen we je op weg te helpen naar een hogere mate van duurzaamheid.

Afval scheiden doe je met trio afvalbakken

Een goede manier om duurzamer te worden als organisatie is het scheiden van afval. Het scheiden van afval is een laagdrempelige oplossing die toch een grote impact heeft. Desondanks zijn mensen vaak te lui om afval te scheiden. Geef het goede voorbeeld als organisatie door alle afvalbakken te vervangen voor trio afvalbakken. Met trio afvalbakken worden werknemers en bezoekers zich bewust van het feit dan afval gescheiden dient te worden. Het zorgt voor een sociale controle. Je wilt immers niet bekend staan als de medewerker die regels aan zijn laars lapt en plastic afval bij het papieren afval dumpt. Daarnaast is het wel zo fijn voor medewerkers als op één centrale plek al hun afval kunnen scheiden en dumpen. Zo zie je maar weer dat een simpele ingreep kan bijdragen aan een duurzame organisatie.

Geniet nog meer van je koffie met fairtrade koffie

De weg naar duurzaamheid is een lange weg. Daarom delen we laagdrempelige tips die iedere organisatie kan implementeren. Koffie is het wondermiddel op nagenoeg alle werkplekken. Aan de lopende band drinken medewerkers koffie om weer even extra energie en concentratie te krijgen. Koffiemachines draaien overuren en zijn vaak volledig uitgeput. Al die koffie betekent ook flink wat koffiebonen die verslonden worden. Als we dan toch zoveel koffie drinken met zijn allen dan wil je natuurlijk wel dat de producenten de bonen tegen een eerlijke prijs hebben kunnen verkopen. Intens genieten is pas mogelijk als je zeker weet dat degene die aan de achterkant hard hebben gewerkt om het product te realiseren ook eerlijk zijn behandeld.

Zijn de bovenstaande tips nog niet in gebruik bij jouw organisatie wees dan de initiatiefnemer en stel deze duurzame oplossingen voor. Voor je het weet hebben jij en je organisatie een duurzamer imago!