Online adverteren, makkelijker dan je denkt.

Het lijkt zo weinig, maar het heeft een enorme impact voor jouw bedrijf. Je kan er meer (potentiële) klanten mee trekken, betere organische zoekresultaten mee behalen en je bent veel meer zichtbaar op het internet. Dus waarom zou je niet beginnen met het online adverteren van jouw bedrijf?

Wat komt er allemaal bij kijken.

Online adverteren is meer dan alleen maar goede online teksten schrijven. Door gebruik te maken van de juiste keywords word je beter online gevonden. En dan denk jij misschien: ja keywords, allemaal leuk en aardig, maar wat zijn dat? Keywords zijn eigenlijk grof gezegd de juiste zoekwoorden. Dus je moet goed gaan bedenken op welke woorden, of het liefst zinnen, jouw doelgroep online zoekt. Want het beste is om de keywords te gebruiken in hele zinnen en niet losse woorden er op los laten. Want als je op zinnen focust bereik je een veel grotere groep. Mensen die namelijk ook op zinnen zoeken, zijn eerder bereid om de volgende stap te maken. Ze hebben zich namelijk al verdiept in het onderwerp, product of dienst die jij als bedrijf aanbiedt.

Om de juiste keywords te vinden kan je gebruik maken van Google Adwords. Wanneer je bijvoorbeeld blogs schrijft die op de website geplaatst worden, kan je hierin de woorden aangeven en dan zoekt Google voor jou de beste zoekwoorden die jij in jouw tekst kan verwerken. Zo pop jij straks hoger op wanneer er op Google gezocht wordt. 

Beeld, beeld en nog eens beeld.

Ja je hoort het steeds vaker, en toch is het ook echt zo, beeld zegt meer dan duizend woorden. Dus gebruik ook veel beeld op jouw websites, of als steuntje bij jouw geschreven blog. Geef de afbeelding dan ook altijd een duidelijke titel, en zet in de titel het liefst een paar keywords. Eentje is ook voldoende, maar laat een keyword hier wel in terug komen. Keywords are key voor jou online vindbaarheid.

Het zijn misschien maar twee kleine voorbeelden die genoemd worden, maar online adverteren heeft erg grote invloed op jouw bedrijf. Het is sowieso de moeite waard om het te proberen. Nooit geschoten is altijd mis. 

En heb je nu zelf geen flauw benul van online adverteren? Zoek op internet en er poppen zo twintig verschillende bedrijven tevoorschijn die jou kunnen helpen hierbij. Dus ga jij voor een betere organische vindbaarheid of blijf jij op de achtergrond? Deze keus is erg makkelijk, lijkt mij.